tiistai 9. syyskuuta 2014

Ykkösmaksimeja ennen voimaohjelmaa

Nyt mulla on uutta treeniohjelmaa varten ykkösmaksimit viidestä liikkeestä tiedossa. :) Ohjelma on Bill Starr 5x5 ja siitä se linear version for intermediate lifters. Hahaha intermediate lifter... :D No ehkä mä olen. Tuon ohjelman löytää netistä, samoin laskurin, jolla voi laskea sarjapainot kullekin treenikerralle. Mä en oikein ehtinyt edes etsiä, kun mulle lähti linkit tulemaan. :)

Syötin just Exceliin noi mun ykkösmaksimitulokset ja nyt onkin sitten seuraavien 14 viikon treenit suunniteltu. Hiukan pitää sarjapainoja pyöristellä, kun voi olla hankalaa asetella tankoon esimerkiksi 56,4 kg tai 98,9 kg. Tuo ongelma tuli vastaan onneksi vain muutaman liikkeen vikoissa sarjoissa ja on helposti korjattavissa pienellä pyöristämisellä. Aika hirvittäviltä näyttää nuo 14. viikon sarjapainot. Penkistä pitäis muutaman kuukauden päästä nousta enemmän kuin oman painon verran, katotaan kuinka eukon käy. Ois se komiaa. Vai oliko se sittenkin se paino, johon vaakalukema nousee tässä ohjelmassa... Hmm. Jos tää olikin kehonpainonnosto-ohjelma eikä voimaohjelma? Pitää tarkistaa.

Jotta olisi kauheet paineet saada lisää voimaa, laitan nää tän päivän maksimit julkisesti ihmeteltäviksi. Hiukan parempia tuloksia odotin ainakin maastavedossa, kun nyt siinä tuo tän päivän 1RM on paino, jolla olen tehnyt kuitenkin kutosenkin joskus hyvänä päivänä, huonompanakin muutaman. :P Nyt ei selkeesti ollut kaikkein paras päivä. Tai en mä noista muista tuloksista sano mitään negatiivista, ihan tyytyväinen olen, mave on ainut harmittamaan jäänyt. Kyykyssä 90 kg ei vaan noussut enää alhaalta, jännä oli kyllä kannatella sen verran maailman taakkaa harteillaan. Kulmasoudussa ei haettu tekniikan kustannuksella väkisin runnottua ykköstä, ja pystypunnerrus oli tietty vauhditon eikä mikään jaloilla liikkeelle ponkaistu. Kuten voi nopealla vilkaisulla päätellä, alakropassa voimaa on enemmän kuin yläkropassa.

kyykky 85 kg
maastaveto 100 kg
penkki 47,5 kg
kulmasoutu 55 kg
pystypunnerrus 30 kg 

Näitä lähen hilaamaan ylöspäin! :) Uujea ihan intoa piukassa oon jo. Tää viikko menee nyt kuitenkin lepoviikkoa viettäen. Kuvaton postaus! Eka? Mahdollisesti.

1 kommentti:

  1. Kiitos, oonkin noihin ihan tyytyväinen tänhetkisinä tuloksina. :)

    VastaaPoista